Dlaczego tak rzadko korzystamy z informacji nadsyłanych przez agencje interaktywne i piarowe?

Skrzynka redakcyjna, to czasem istny śmietnik – takie wysypisko absurdu zapewniają nam agencje czy to piarowe, czy interaktywne, czy czasem same działy komunikacji (a nawet prezesi!) wybranych firm. Trudno się doszukać powodu, dla którego rozsyłanie komunikatów traktuje się w sieci jako sztukę dla sztuki, a nie podchodzi do tego jako narzędzia, które musi mieć pozytywny dla wszystkich efekt? Info rozsyłane wszędzie, info nie pasujące do serwisów, absurdalne propozycje, załączniki po 20 MB itd. Dla przykładu, taka ostatnia perełka co potrafią wysmarować agencje…

—————————————-

Szanowni Państwo,
jesteśmy agencją interaktywną z Warszawy.

Dla naszego klienta – producenta toreb reklamowych „Tor***” który działa na rynku od 1993 roku chcemy zaproponować tematy artykułów w Państwa mediach:

1) torby foliowe „nie taki diabeł straszny, jak go malują” – pozostałości folii polietylenowej nie są szkodliwe (jest to połączenie węgla i wodoru), istnieje możliwość ponownego wykorzystania
2) torby ekologiczne – Eco wizytówka każdego przedsiębiorcy – nie BAGatelizuj tego
3) omówienie metod produkcji torby papierowej.

Dla nas – certyfikowanego partnera Googe w zakresie pozycjonowania Google AdWords chcemy zaproponować tematy:

1) od 25.12.2014 zmienia się ustawa anty-spamowa i prawo telekomunikacyjne – kategorycznie zakazane będzie wysyłanie ofert handlowych do firm i osób prywatnych – bez wyrażenia wcześniejszej zgody.
Chcemy omówić 5 legalnych metod na prowadzenie e-mailingu (budowanie listy mailingowej) w 2015
2) Cyfryzacja danych o klientach – dlatego warto już teraz zainwestować w przenoszenie danych do komputera i ile można na tym zaoszczędzić.

Czekamy na odpowiedź – czy jest możliwość publikacji wybranych przez Państwa tematów?

Jeśli wiadomość nie pasuje tematycznie do Państwa mediów branżowych – serdecznie prosimy o zignorowanie wiadomości.

Życzymy wspaniałych Świąt, udanego wypoczynku oraz wszystkiego najlepszego w nowym roku 2015.

www.********.pl

Kliknij jeśli nie chcesz od nas otrzymywać tego typu korespondencji.

—————————————-

Są też agencje, które przesyłając informację czy infografikę, załączają całą licencję na wykorzystanie materiału ;) np. nie wolno dziennikarzowi poprawić choćby literki, dodać własnego komentarza czy też puścić komunikatu BEZ aktywnego linka do ich klienta lub też wyciąć stopki agencji. Nie trzeba chyba dodawać, gdzie takie przesyłki lądują ;)

Z drugiej strony, przez nadsyłany śmietnik na redakcyjne skrzynki, często tracą na tym wartościowe komunikaty, których zwykle jest w miesięcy tyle… co da się policzyć na palcach i to jednej ręki ;)

Pozostaje tylko żałować, że przez ostatnie 4 lata niewiele się w tej kwestii zmieniło… dla rozrywki warto zajrzeć do tekstu z 2010 roku: Piarowcy piszą teksty za dziennikarzy… – nowa moda!

Skrzynka redakcyjna pozostaje więc nadal w zasadzie TYLKO dla Czytelników, bo to Wy nadsyłacie najciekawsze linki, cynki do interwencji itd. i za to dziękujemy! Piarowcom życzymy pewnej refleksji nad robotą jak powyżej, bo wydaje się ona w zasadzie bez sensu…

(Ź) wł/Redakcja

Komentarze