Skąd ten tytułowy wniosek? Zamykane są bowiem kolejne platformy (niedawno Agora zlikwidowała swoje HappyDay.pl), które jeszcze dwa kilka lat temu stanowiły jak to mawiają marketingowcy „ogromny potencjał sprzedażowy”. A dziś? Wygląda na to, że już z zakupów grupowych się wyleczyliśmy… nie są ani modne, ani zbyt grupowe dla samych klientów – spada ich ilość, a oferty już tak nie kuszą jak dawniej. Obecnie Grupa Allegro zamyka 1 kwietnia znany Citeam.pl – o czym powiadomiła mailem wszystkich użytkowników platformy.
„Drodzy użytkownicy Citeam. Dziękujemy wam za wspólne prawie 3 lata zakupów grupowych. Chcemy was poinformować, że od 1 kwietnia 2014 nasz serwis kończy swoją działalność”
Słabnące wyniki zakupów grupowych (spadający mocno ruch), to wynik nie tylko zmęczenia użytkowników taką formą kupowania, ale i wielokrotne problemy z towarami i usługami. Nie raz okazywało się, że promocja była sztucznie nabita, albo usługodawca obniżał jakość by obsłużyć nadmiar klienteli. Krążyły legendy oraz sprawdzone wpadki zakupów grupowych.
Obecnie można udać się do Strefy Okazji Allegro.pl – bo tam odsyłają właściciele, ale wiadomo, że to już nie to samo co typowe „grupówki”. Wciąż działa za to konkurencja… Groupon, więc miłośnicy „grupówek” mają jeszcze szansę pokupować. Mimo wszystko, coś na polskim kawałku internetu się zmieniło…
Przy okazji mała ciekawostka… serwis Citem ma nie zbył łatwą do zapamiętania nazwę, wielu użytkowników myliło się więc, nazywając go cititeam.pl – i taką domenę kupił sobie Groupon ;) To się nazywa nos do marketingu!
(Ź) Allegro
Komentarze