„Twitter, medium ludzi inteligentnych, pełen ciekawych historii, którymi żyjemy tu i teraz.”

foto/tweetuppl-2013.jpgZa nami pierwszy ogólnopolski Tweetup, który pokazuje, że siła mediów społecznościowych polega na… spotkaniach :) Można się skrzyknąć w sieci i zobaczyć w realu. Warszawska Chwila Da Klub zgromadziła tych, którzy lubią sobie mocno potweetować lub też dopiero stawiają w tym zakresie pierwsze kroki. I choć wydaje się, że jest to impreza branżowa, to tak naprawdę „ćwierkać” może każdy ;)

* Tweetup – rodzaj spotkania użytkowników Twittera w rzeczywistości. Imprezy tego typu odbywają się zwykle cyklicznie w różnych miastach (także Polski) oraz mają swoje własne konta informujące o datach i miejscach spotkań np. @WarsawTweetup, @POZnanTweetup, @3miastoTweetup. Od 2013 roku rozpoczęto również organizację Tweetupów ogólnopolskich.

Od połowy 2012 roku w wielu polskich miastach cyklicznie spotykają się użytkownicy Twittera, którzy odważyli się poznać osobiście i sprawdzić, jacy są ci ludzie po drugiej stronie ekranu komputera, czy smartfona. I co się okazało? Narodziło się wiele nowych znajomości, czasem przyjaźni i biznesów. Do tego mamy forum wymiany wiedzy oraz właśnie pierwszy Tweetup Polska 2013.

Podczas konferencji można było posłuchać, jak należy się zachowywać w ramach tej społeczności, o wpadkach w mediach społecznościowych (świetna prezentacja Moniki Czaplickiej – czaplicka.eu) czy też zobaczyć jak Robert Klimek z Urzędu Miasta Warszawa – um.warszawa.pl – prowadzi na co dzień komunikację z mieszkańcami.

foto/tweetuppl-2013-duze.jpg

Spotkanie udowodniło, że obecnie pochłaniamy media na wiele sposób jednocześnie – np. mamy włączony telewizor, a przy tym surfujemy po sieci na tablecie. Podczas twitterowej debaty (Zbigniewa Hołdysa, Michała Pola, Bartosza Węglarczyka, Roberta Klimka oraz Arleny Witt) atrakcją był ekran wyświetlający wpisy użytkowników oznaczone hashtagiem #tweetuppl – co często przerywało wypowiedzi gości, ze względu na salwy śmiechu – wywołane tekstami widocznymi za panelistami.


Można więc całe spotkanie podsumować na wesoło :)


Tłumacząc ten powyższy wpis, to właśnie miks tego co widać było na drugim planie debaty. A to ktoś chciał sprzedać Opla, a to jedna z blogerek modowych postanowiła zażartować i obiecała pokazać kawałek swojego ciała w zamian za powielanie jej wiadomości. I choć niektórzy odebrali to na serio… chodziło wyłącznie o humor ;)

Poważniej podchodząc do sprawy, mieliśmy próbę wytłumaczenia, dlaczego używamy Twittera? Czy kiedykolwiek skasujemy konto i jakie okoliczności mogą nas do tego zmusić? Jak wpływa on na nasze codzienne życie? Wnioski skierowały nas w stronę inteligentnej społeczności, która sama reguluje swoje otoczenie, dzieli się historiami z „tu i teraz”, pomaga sobie oraz pozwala na kontakt zwykłych ludzi z celebrytami :)

I na koniec najważniejszy wniosek:

„to całe sieciowanie na twitterze, służy poznawaniu świata, jego różnorodności, bycie na czasie i dzielenie się swoimi pasjami (także tymi komercyjnymi).”

Zapraszam do obserwowania na twitterze: @TweetupPolska i regionalnych kanałów, jeżeli masz ochotę dołączyć do grupy „ćwierkających w realu” lub też na stronę tweetup.pl. Wpisy dotyczące Tweetup Polska 2013 znajdziesz pod oficjalnym hashtagiem: #TweetupPL

W najbliższym czasie pojawią się też zapisy video z prezentacji i debaty. Jeżeli nie znasz wielu pojęć, którymi operuje się na Twitterze, warto zajrzeć do Twitter Poradnik: Słownik Twittera.

Poniżej garść opinii uczestników spotkania :)


(Ź) tweetup.pl / wł

Komentarze

  1. agacior89 mówi:

    Strasznie bylo fajnie i milo sie czyta teraz te wspominki i relacje. Piona i do nastepnego! :)