Nju mobile to kopia Mr Pipik – kampanii o globalnym ociepleniu ;)

foto/nju-mobile-to-kopia-mr-pipik.jpgDługi majowy weekend kończymy z piarową wpadką, jaką zalicza właśnie Agencja K2 i jej ramię Good, a także poniekąd Orange. Firma wysłała sprytny komunikat, że „stworzyła koncept strategiczny nowej marki Nju mobile – pomysł na samą markę, nazwę i logotyp dla nowego telecomu.” Tyle tylko, że jest to piarowe mydlenie oczu, bo ten sympatyczny ziemniak z kreskówki to pomysł z 2007 roku – z kampanii o globalnym ociepleniu ;)

A tak wyglądał pierwowzór pana kartofla zwanego teraz już nie Mr Pipik, ale Nju Mobile ;) Koncepcja kreatywna pochodzi z 2007 roku.



Żeby było śmieszniej, odtwarzając na jutubie filmik z Mr Pipikiem można zobaczyć wcześniej z automatu reklamę Nju Mobile ;) Jak widać, poza kolorem i małymi kosmetycznymi poprawkami niewiele się zmieniło.

foto/nju-mobile-to-kopia-mr-pipik-1.jpg

A tak wygląda koncepcja po przeróbce.



Komunikat prasowy:

Good. dla nju.mobile

W ramach współpracy z PTK Centertel, zespół Agencji Good. stworzył koncept strategiczny nowej marki – pomysł na samą markę, nazwę i logotyp dla nowego telecomu.

Agencja odpowiada również za stworzenie identyfikacji wizualnej oraz projekty opakowań i kart prepaid i postpaid.

nju.mobile to wprowadzona w zeszłym tygodniu na rynek marka „no limit” należąca do PTK Centertel. W jej ramach klienci mają dostęp do nielimitowanych rozmów i wiadomości tekstowych. Marka kieruje swoje działania do osób ceniących sobie kontrolę nad wydatkami na telefon, jak również zainteresowanych nieograniczonym dostępem do usług.

nju.mobile to pierwszy wspólny projekt agencji Good i PTK Centertel.

Tak więc jak zwykle taki „piar” traktujemy z dużym przymrużeniem oka ;) Agencja rzeczywiście wymyśliła nazwę i logo, ale reszta oparta jest o coś, co świat już widział. Wypadałoby o tym przynajmniej wspomnieć w komunikacie, bo osobiste prawa autorskie i tak pozostają przy pierwotnych twórcach.

Przy okazji warto zajrzeć na profil Mr Pipika www.facebook.com/mrpipik, który cieszy się z faktu, że mówi teraz po Polsku ;)

AKTUALIZACJA: 2013-05-06 12:05

Biuro Prasowe Orange przekazało informację, że:

„marka nju mobile w swojej kampanii wykorzystała format MR.PIPIK należący do australijskiej firmy Squid. Firma Squid udzieliła praw autorskich do postaci polskiemu operatorowi.

Good (K2) jest autorem identyfikacji wizualnej, czyli logo, nazwy oraz koncepcji marki. Komunikacją reklamową dla marki nju mobile zajmuje się Ogilvy – w ramach kampanii został użyty w przekazie Mr. Pipik i wymyślone zostały teksty kampanii (zakupiona licencja na postać Mr. Pipika).”

(Ź) @Czujny / yt/wł / K2

Komentarze