Wczoraj właściciel fejsa Mark Zuckerberg wyłożył równy miliard dolarów – tak! – na zakup aplikacji Instagram, która w zaledwie dwa lata zgromadziła 30 milionów użytkowników. Transakcja tak rozgrzała internet, że wiele osób zaczęło usuwać swoje konta na Instagramie – dlaczego? Jest to forma protestu… przed przejmowaniem usług przez giganta sieciowego. Zresztą dopiero co użytkownicy Instagrama obrażali się na niego za to, że z iPhona przeskoczył także na Androida.
Spora dyskusja dotyczy też kwestii danych osobowych, że to właśnie fejs je teraz przejmie – a tego wiele osób sobie nie życzy i stąd ich decyzja o usunięciu konta na Instagramie.
Wojna między platformami, serwisami… podszyta trendami to dziś codzienność internetowa ;) Niektórzy dorabiają do tego teorie „trendów globalnych” – bo jak coś jest już przy fejsie, to nie ma w tym tzw. fanu itd. Inni postrzegają to jako formę zwrócenia na siebie uwagi – „warto więc nie iść z nurtem i poszukać czegoś innego”.
Powstają już parodie, wesołe obrazki, a słowotwórcy tworzą np. fejstagram, facetagramobook itp. oraz teksty w stylu: Czy wiesz kiedy Facebook kupi cały Internet?
Jeżeli więc chcesz usunąć swoje konto – wystarczy, że udasz się pod adres
instagram.com/accounts/remove/request/
zalogujesz na swoje konto i potwierdzisz decyzję.
Na Twitterze, wiele osób pyta, jak zlikwidować konto z Insta, tu przykład autorki z serwisu Spider’s Web – Ewy Lalik, która słusznie odnosi się do tematu danych osobowych i ich przejmowania przez Facebooka, w momencie zakupu tej aplikacji mobilnej. Swoje konto na Instagramie więc usunęła.
Zanim jednak usuniemy konto, warto wiedzieć, że wykonane i opublikowane fotki w Instagramie można sobie zaimportować np. na dysk twardy lub przenieść do innego serwisu społecznościowego np. Twittera. Wystarczy użyć takiej prostej usługi jak instaport.me
Jedno jest pewne… to nie pierwsza i nie ostatnia transakcja, która wywoła dyskusję, po czym zniknie ;)
Instagram został założony w 2010 roku przez Mike’a Krieger i Kevina Systroma jako aplikacja do dzielenia się fotografiami, ale wzbogacona też o proste filtry np. tworzące efekt starego zdjęcia. Szybko stała się hitem mobilnego świata.
Źródło: Facebook / Instagram / twitter
Komentarze