Niektóre duże firmy mają tak wielkie siedziby, że tworzą one w zasadzie małe miasta. Dla klienta, który odwiedzi taką siedzibę, dotarcie do odpowiedniego pracownika, aby załatwić sprawę, może się okazać niezłym wyzwaniem. Dlatego grupa projektantów, stworzyła dla hiszpańskiego Santandera specjalne roboty – przewodników, którzy pomagają klientom w obejściu budynku.
Działa to dość intuicyjnie. Po wejściu przez główne drzwi, klient określa do kogo chce dotrzeć i jaką sprawę załatwić. Robot posiada specjalny dotykowy ekran, poprzez który klient nawiguje do odpowiednich opcji. Gdy już określi cel swojej „podróży”, robot zaprowadzi go do właściwego miejsca, opowie parę historyjek po drodze, a po załatwieniu sprawy odprowadzi praktycznie do auta na parking ;)

To tylko jeden z przykładów, bo hiszpański Santander ma dodatkowe atrakcje w swoim kompleksie – wykorzystuje m.in. rzeczywistość rozszerzoną, czy też interaktywne ściany. Szczegóły można zobaczyć na poniższym wideo.
Źródło: Santander(pr) / www.popsci.com