Raport: e-commerce w Polsce 2014

Gemius wraz z Polską Izbą Gospodarki Elektronicznej przygotowali raport, z którego można co nieco dowiedzieć się, jak wygląda polskie kupowanie przez internet. W tym, które serwisy sprzedażowe są najpopularniejsze – prowadzi Allegro. Jak zwykle w tego typu publikacjach trzeba brać pod uwagę fakt, że jest to tylko próbka (1500 przebadanych osób) i wnioski co tu ukrywać głównie generalizowane na ogól społeczeństwa, jak to w badaniach. Stąd też szansę na sprzedaż w sieci ma każdy, nawet jak jego produkt nie wchodzi, w którąś z tabelek i jest niszowy ;)

Wnioski z raportu?

– 46 proc. polskich użytkowników sieci twierdzi, że zdarza im się robić zakupy w internecie
– 13 proc., kupuje w serwisach zagranicznych
– 73 proc. wskazuje atrakcyjną cenę, jako główny czynnik przekonujący do zakupów
– 60 proc. niskie koszty wysyłki
– 52 proc. promocje i oferty specjalne
– 55 proc. badanych wskazało, że nie kupuje w sieci… bo nie mają możliwości obejrzeć produktu z bliska

Kupujący przeliczają więc na ile opłaca im się coś zamawiać, głównie ze względu na koszty przesyłek – i na to powinien zwrócić uwagę każdy handlujący w sieci – nawet na aukcjach ;)

Przy okazji dowiedzieliśmy się, co innego najczęściej robią badani podczas korzystania z sieci:

foto/raport-ecommerce-polska-2014-maj-2.jpg

Raport jest wynikiem badania metodą ankietową (Computer Asisted Web Interview, CAWI) między 26 lutego a 7 marca 2014 roku na reprezentowanej próbie 1,5 tys. internautów w wieku 15+. Pełny raport można pobrać pod linkiem źródłowym.

(Ź) ecommercepolska.pl/pl/55-597-raporty

Komentarze