Poczcie Polskiej „Content Marketing” zdecydowanie wymknął się spod kontroli ;) Kochani, nie tędy droga!

Oto 20 stycznia 2015 w sieci pojawiają się artykuły o tym, jak to świetnie się dzieje na Poczcie Polskiej. Teksty umacnia swoją obecnością badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia z grudnia 2014 o tytule „Proces zakupu usług KEP”. Ktoś nam tu jednak wciska niezłe jak to się mawia „piarowe banialuki” a ich przegląd prezentujemy poniżej, bo to świetna rozrywka ;)

„Tuż przed świętami przez sortownie Poczty Polskiej, najchętniej wybieranego operatora, przechodziło dziennie kilka milionów paczek i przesyłek z prezentami.”

„Poczta na rynku dostaw towarów kupionych i sprzedanych on-line już rośnie szybciej niż rynek.

„Badania wskazują też na ciekawe zjawisko – zaufanie do Poczty przekłada się na zaufanie do sklepów internetowych

„Dzięki terminowej dostawie towaru cieszą się one nieposzlakowaną opinią sprawnego organizatora dostawy”

„Dla klientów wybór Poczty Polskiej jest intuicyjny i ma charakter „naturalnego odruchu”, co świadczy o ugruntowanym zaufaniu do firmy.”

Piarowe opinie, to jednak tylko początek wesołej historii ;) Deser zapewnią nam jakże konkretne i trafne dane liczbowe:

„A Poczta Polska dostarczyła w czwartym kwartale 2014 roku o blisko 30 proc. więcej paczek niż w tym samym okresie rok wcześniej.”

„2/3 badanych klientów indywidualnych deklaruje pełne zaufanie do Poczty Polskiej jako dostawcy przedmiotów kupionych on-line.”

„Przykładowo, w ostatnim tygodniu przed Wigilią (15-21.12) Poczta obsługiwała prawie dwa razy więcej paczek niż zwykle.”

Tak więc z tekstu, napełnionego „naturalnymi odruchami”, „zaufaniem” itd. a wciśniętego przez marketingowców i piarowców – nie dowiemy się rzeczy najważniejszych i konkretnych, które dają nam w ogóle możliwość odniesienia. Dla zabawy wymieńmy tylko wybrane brakujące rzeczy ;) Co by się aż tak nie czepiać…

1. ilu było badanych w badaniu?
2. kogo badano tym badaniem i jaką metodą?
3. na czyje zlecenie to badanie?
4. ile paczek konkretnie obsłużyła Poczta Polska w grudniu 2014?
5. ile paczek konkretnie obsłużyła Poczta Polska w grudniu 2013?
6. na jakiej podstawie Poczta Polska stwierdza, że jest najchętniej wybieranym operatorem i w jakim zakresie (list/paczka)?
7. o jakim rynku e-commerce mówimy, o jakich liczbach, o jakim wzroście?

Szpilę w to wszystko wstawiła również dziś ekipa porównywarki Idealo, która zbadała ile z 50 polskich sklepów internetowych, ma w ofercie usługi Poczty Polskiej względem innych operatorów. No i wyszło, że Poczta Polska siedzi tam na 4 miejscu ;) Zerknijmy na wykres…

foto/logistyka-w-sklepach-online-idealo.jpg

„W tym celu przeanalizowano 50 najpopularniejszych sklepów internetowych współpracujących z idealo i posiadających swoją siedzibę oraz magazyny dostawcze w Polsce. (…) Spośród partnerów logistycznych, z którymi współpracują zbadane sklepy internetowe, największą popularnością cieszą się Paczkomaty InPost. Z usług tego dostawcy korzysta ponad połowa (58%) sprzedawców.”

Poczcie Polskiej zdecydowanie polecamy zmianę agencji piarowej… lub zmian w strukturach wewnętrznej komunikacji oraz wybieranie firm badawczych, które potrafią dostrzec rzeczy podstawowe. Prawda jest taka, że PP straciła sporo przez lata niedołężnego zarządzania i ignorancji zmian na rynku… Fajnie, że teraz się sporo zmienia – nowe usługi, lepsza jakość, ale robienie piarowych laurek bez głowy, to nie jest właściwa droga.

A nam klientom pozostaje tylko… na takie teksty się NIE NABIERAĆ! Bo content marketing – czyli wciskanie opinii, czy uzasadniających ich pseudo badań (w tym na wąskiej grupie klientów?) i to pod płaszczykiem artykułów – potrafi jak widać sprowadzić na manowce ;)

(Ź) Onet/NaTemat/Idealo.pl

Komentarze