Moda na serwisy społecznościowe ciągle się zmienia, był Facebook, jest Instagram a czołówkę goni Tumblr, Pinterest oraz Snapchat

Nazwa Tumblr, może być dość tajemnicza w Polsce, bo tu nadal króluje Facebook, ale za wielką wodą, układ sił stale się zmienia i sporo użytkowników z fejsa przechodzi właśnie na Tumblr, czyli platformę mikroblogową. Na niej podobnie jak w innych miejscach sieci, użytkownicy mogą tworzyć w bardzo prosty sposób wpisy w kilku głównych kategoriach: tekst, obrazek, klip wideo, plik dźwiękowy, link, cytat, dialog. Zaś aplikacja Snapchat, oparta jest głównie o znikające wiadomości, jakie kierujemy do naszych znajomych – ustawiamy po prostu jak długo mogą je oglądać.

Niestety taka zmieniająca się moda ma swoje wady… trzeba posiadać wiele kont lub je łączyć, trzeba ogarniać więcej profili i ciągle się uczyć ;) Sporo pracy czeka też ludzi od marketingu, bo to oni muszą podążać za klientami i wymyślać kolejne kampanie przyciągające uwagę do promowanych produktów i usług.

Sami użytkownicy w ankietach podawali głównie, że powodem przejścia lub tylko dołączenia do innej platformy, była głównie chęć podążania za newsami o swoich ulubionych idolach (a to oni przenoszą się w nowe miejsca sieci), czy też ze względu tzw. społecznego pędu – bo inni moi znajomi też tam są, więc muszę być na czasie.

Więc, jeżeli też chcesz nieco wyprzedzić trendy – już dziś załóż konta na wspomnianych serwisach ;)

Pełny raport poniżej – trzeba jednak na niego patrzeć z pewnym dystansem, bowiem tracący udziały w rynku Facebook, po prostu się już nasycił użytkownikami – inne platformy społecznościowe w zasadzie gonią lidera i stąd ich słupki przyrostu są takie duże ;) A jest o co grać, bo fejs zebrał już na świecie 1,35 miliarda aktywnych użytkowników.

GWI Social Report Q3 2014

(Ź) GlobalWebIndex

Komentarze