Dlaczego nie lubimy telemarketingu? Chyba dlatego…

Hit na dziś, choć zapewne zapisz się w historii internetów na dłużej ;) Oto pewien pan o porannej godzinie 9-tej i to podczas urlopu, odbiera telefon od konsultantki sieci Play, która oferuje mu…. No właśnie co? Pani gada jak automat, zestawem wypisanych skryptów sprzedażowych, czego nawet sama nie potrafi później streścić. A klient jak to klient, zasnął ;) Przy okazji pokazał, jak sobie radzić z telemarketerami. Dlaczego tego tak nie lubimy? Można wypisać w punktach…

1. Telefony często z numerów zastrzeżonych – abyśmy nie oddzwaniali z reklamacją?
2. Witanie nas jako „kogoś z serii ludzi do obdzwonienia”
3. Czytanie przydługich tekstów
4. Czytanie tekstów, które są pisane ciężkim językiem (finanse i ubezpieczenia tu prowadzą)
5. Nie reagowanie na nasze przerywniki – po prostu potok słów i próba przegadania
6. Zadawanie pytań w taki sposób, aby od razu wcisnąć nam ofertę (często gorszą niż np. na stronie www) i abyśmy wyrazili zgodę
7. Nawet nie zdążymy zapoznać się z ofertą… a już chcą do nas wysyłać kuriera ;)
8. Próba sprzedaży przez telefon produktów zbyt skomplikowanych
9. Wielokrotne dobijanie się na nasz numer, jeżeli nie odbieramy
10. Przy próbach dyskusji o ofercie… zwykle powtarzanie regułek ze skryptów sprzedażowych, bo często sprzedawcy nie znają tego co zamierzają nam wcisnąć

A zatem oglądamy… a w zasadzie słuchamy, jak to pewna pani sprzedawała coś klientowi śpiochowi ;)

Pozostaje tylko zapytać, kto te teksty telemarketerom przygotowuje? Chyba, że ma w zamiarze co jedynie rozbawiać klientów :p Na świecie przez takie „telemarkietingi” zapanowała już moda na zrzucanie takich połączeń do poczty głosowej, wpisywanie się do baz zakazujących składanie nam ofert tą drogą, czy blokowanie połączeń z numerów zastrzeżonych. Do dyspozycji mamy też aplikacje mobilne, które potrafią segregować kto do nas dzwoni, a nawet SMS-uje. Popularne są również bazy internetowe, gdzie sprawdzimy – zwykle już nawet po wpisaniu numeru w Google, kto do nas wydzwania i z jakiej firmy. No cóż, telemarketing nie ma dobrej renomy… „dziękuję, nie jestem zainteresowany!”.

(Ź) yt top

Komentarze