Nie daj się nabrać na maila z aktualizacją danych w PKO czy innym banku!

Phishing, tak zwie się ta metoda oszustwa – to najszybsza droga do utraty nawet wszystkich środków z konta bankowego. Przestępcy internetowi wiąż łowią na stare sztuczki, na które jest trzeba uważać – to maile (a także SMS-y) podszywające się pod korespondencję z bankiem (choć te same takich listów NIE wysyłają). Nie zawsze filtr antyspamowy i program pocztowy podpowiedzą nam, że dana wiadomość jest oszustwem. Przypatrzy się jednak linkom do jakich ma prowadzić dana wiadomość – tutaj widzimy ipko.pl, choć jak najedziemy myszką i zobaczymy podgląd linka w dolnym pasku programu pocztowego, to okazuje się, że jest to całkiem inny adres (tutaj bloga, którego ktoś przejął).

Bank nigdy nie poprosi Cię o podanie:

* kodu jednorazowego podczas logowania do serwisu transakcyjnego,
* kilku kodów jednorazowych jednocześnie. (Wyjątkiem jest tylko konieczność użycia dwóch kodów podczas aktywacji lub zmiany nowego narzędzia autoryzacji),
* danych karty płatniczej podczas korzystania z serwisu transakcyjnego takich jak: numer karty, data ważności i kod CVV.

O bezpiecznej bankowości przeczytasz więcej na:
www.pkobp.pl/o-ipko-bankowosc-elektroniczna/bezpieczna-bankowosc/

Oficjalny Komunikat PKO:

W ostatnim czasie pojawiły się fałszywe SMS-y oraz e-maile z prośbą o zalogowanie się w celu potwierdzenia danych. Nadawca prosi o kliknięcie w odnośnik przekierowujący do fałszywej strony z prośbą o zalogowanie i podanie danych z karty płatniczej.

Informujemy, że PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, zostały one wysyłane przez osoby podszywające się pod Bank. Przypominamy, że Bank nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową.

Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku.

Ostrzegamy, że są to fałszywe e-maile i SMS-y, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.

Prosimy, więc nie odpowiadać na tego typu e-maile i SMS-y, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV. Te dane są do Państwa wyłącznej wiadomości.

Jeżeli skorzystałeś z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podałeś jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).

(Ź) wł/ PKO Bank Polski

Komentarze