W Biedronce też można dawać lajki – kasjerkom…

foto/daj-lajka-przy-kasie-biedronki.jpgBiedronka wpadła na nowy pomysł jak oceniać prace swoich ekip na sklepach. Ten dodatkowy element to interaktywne kasy, które pozwalają klientom na wyrażanie opinii o tym, jak zostaliśmy obsłużeni w kasie. Jak przekazała mi jedna z pań pracujących właśnie na takim stanowisku, zbieranie lajków wpływa na to jak są oceniani przez kierowników sklepów. Zbyt dużo nieuśmiechniętych buziek, wróży rozmowę z przełożonym. Klienci różnie reagują na nowość, testowaną obecnie tylko w wyremontowanych Biedronkach.

foto/daj-lajka-przy-kasie-biedronki-1.jpg

Oczywiście takie oceny nie powinny nas dziwić – dlaczego? W dużych firmach stosuje się np. Okresową Ocenę Pracownika, która polega na tym, że przełożony danej osoby sporządza specjalną kartę, wyznacza pracownikowi cele oraz weryfikuje jego zachowanie itd. W bezpośredniej obsłudze klienta, szefowie chcą też weryfikować to jak daną osobę postrzegają ci, których ona obsługuje. Pytanie tylko, czy klienci będą chętnie oceniać i jak… Kasjerki z Biedronki opowiedziały mi, że mało kto daje im negatywne lub neutralne oceny. Po prostu w rzeczywistości trudniej jest kogoś skrytykować – twarzą w twarz, niż ma to miejsce w Internecie.

Aby ocenić daną kasjerkę, która nas obsługuje w Biedronce – kasa musi być wyposażona w nowy terminal dotykowy. Odpowiadamy tam na pytanie:

– czy jesteś zadowolony(a) z obsługi?
(dotknij odpowiedni obrazek)

W sumie mamy 3 możliwości (w postaci żółtych emotikonów graficznych):

– nie
– nie wiem
– tak

Wydaje się, że w najbliższej przyszłości, ocenianie i lajkowanie otaczającej nas rzeczywistości przybierze całkiem nowe nietypowe formy – bo przecież zbieranie opinii ma pomóc w ulepszaniu i to nie tylko biznesu.

(Ź) wł / Biedronka

Komentarze