Fan Finder – darmowa reklama na YouTube

foto/youtube-fan-finder.jpgGoogle właśnie oddał w ręce właścicieli kont na jububie dodatkowe i co ciekawe – obecnie darmowe – narzędzie do promocji własnych kanałów. Można z pomocą usługi Fan Finder ustawić sobie własny filmik promocyjny, który będzie nas reklamował tuż przed emisją innych filmów na przeróżnych kanałach yt. Cała ta zabawa, ma nam pomóc zdobyć nowych fanów (czyli słynne jutubowe subskrypcje).

foto/youtube-fan-finder-1.jpg

Nasz spot promocyjny emitowany jest podobnie jak reklamy zwane In-Stream Trueview, bezpośrednio przed innym filmem. Można je pominąć dopiero po 5 sekundach klikając w przycisk POMIŃ. Przy okazji dzięki temu, YouTube wie jakie spoty są faje i skuteczne – a więc warto je emitować. A ponieważ w ułudzie Fan Finder nie mamy możliwości większego wpływu na to, gdzie pokazywana jest reklama – im lepiej zostanie ona przygotowana, tym większy nasz zysk.

Aby aktywować sobie taką darmową promocją, wystarczy po zalogowaniu do YT udać się do zakładki Ustawień > dodatkowe lub bezpośrednio pod adres www.youtube.com/fan_finder – po aktywacji, mamy tylko wybrać film będący reklamą naszego kanału i gotowe. Reszta dzieje się sama ;)

Wyciąg z regulaminu usługi:

The YouTube Fan Finder Program is part of our ongoing effort to build audiences on behalf of our partners. YouTube has and may continue to promote your content across YouTube, including on watch pages and search pages.

As part of this ongoing effort, YouTube may promote the channel ads you provide and/or your videos that are algorithmically selected, with YouTube funding and managing the ad campaigns. Viewers clicking on these ads will be brought to your channel. All eligible partners are automatically enrolled, but you can opt out at any time. Learn More.

In order to include your channel(s) in this program, we need you to agree to the following terms, in addition to other terms and conditions applicable to your use of YouTube:

* We may use excerpts of your content (including your channel ads) for promotional purposes across websites, services, and products on and off YouTube worldwide, in any current and future ad formats;

* You own all, or have all necessary commercial use rights, consents, permissions, and licenses in your content such that it can be displayed in any form as an ad worldwide;

* You acknowledge that we are not obligated to use your content in any promotion, the results of such promotion are not guaranteed, and you will not be paid for our use of your content;

* You are responsible for the content of your videos (whether or not your content is promoted), and any videos or excerpts used or included in ad units are subject to the applicable advertising policies;

These terms shall be governed by the laws of the State of California, USA (excluding California’s conflict of law rules), and any claim or dispute between you and YouTube that arises in whole or in part from this promotion shall be decided exclusively by a court of competent jurisdiction located in Santa Clara County, California

A tutaj krótki film instruktażowy, jak stworzyć ciekawe spoty:



Przy całej usłudze Fan Finder wydaje się, że Google ma pewien cel… nauczyć użytkowników, że YT to także platforma reklamowa, wpuszczać jeszcze więcej spotów przed właściwymi filmikami (co pozwoli przyzwyczaić społeczność) oraz docelowo zarobić. Wiele osób mających konta na YT pokusi się prędzej czy później, o płatną wersję tego narzędzia – czyli reklamę In-Stream Trueview dostępną z poziomu AdWords.

Co to są reklamy TrueView in-stream ?

Reklamy TrueView in-stream to reklamy wideo, które mogą być wyświetlane przed lub w trakcie filmu i które mogą być wyświetlane zarówno w krótszych, jak i dłuższych materiałach partnera na stronach odtwarzania filmu. Widzowie mogą wybrać, czy chcą obejrzeć całą reklamę, czy pominąć ją po obejrzeniu pierwszych 5 sekund.

Reklamodawca jest obciążany tylko wówczas, gdy widz obejrzy 30 sekund reklamy lub całą reklamę (gdy jest ona krótsza). Nie istnieje maksymalna długość reklam TrueView in-stream.

(Ź) www.youtube.com/yt/fanfinder/

Komentarze