Samsung, Heineken oraz Benefit – akcje marketingowe z rozmachem!

foto/samsung-akcja-galaxy-s4.jpgReklama telewizyjna, banery w sieci… to od dłuższego czasu za mało, aby marka zainteresowała konsumentów i wywołała emocje. Marketingowcy coraz silniej uruchamiają więc eventy z produktami, a później chwalą się rezultatem w postaci filmików case study. Oto jak w wir promocji wciąga ostatnio Samsung, Heineken oraz Benefit ;)

Samsung wraz z operatorem Swisscom wpadli na pomysł, aby wystawić na szwajcarskim dworcu maszynę, która będzie mierzyć – jak długo ktoś wpatruje się w nowego Samsunga Galaxy S4. Jeżeli wytrzyma godzinę, to wygrywa smartfona, jeżeli nie… otrzyma tylko wydruk z wynikiem. Ludzie oczywiście nie odpuścili! Aby nie było tak łatwo, gdy ktoś już zdobył trochę punktów, ekipa organizująca event, zaczynała przeszkadzać… a to strasząc psem, a to wysyłając klauna – wszystko, aby śmiałek spojrzał w bok.

foto/samsung-akcja-galaxy-s4-duze1.jpg



Heineken wpadł na inny pomysł, bo ta marka bardziej kojarzy się ze sportem. Tak więc wyzwanie było bardzo sportowe, bo trzeba było przekonać dziewczynę, żonę… do zakupu nietypowego mebla. Tym czymś jest ławka, podobna do tej dostępnej na trybunie stadionu piłkarskiego za 1900 dolarów. Komu się udało w przekonaniu kobiety, ten zyskiwał dwa bilety (tia… także dla niej!) na finał rozgrywek piłkarskich (UEFA Champions League Finals).

foto/heineken-bilety-na-final-ligii-mistrzow.jpg



Na koniec marka Benefit Cosmetics, która pokazała, jak ważny jest dobry makijaż zanim… wyjdzie się na scenę. Tego jednak bohaterowie eventu produktowego się nie spodziewali, bo zaczynało się od odebrania ulicznego telefonu, a kończyło wyjściem na scenę i udziałem w karaoke przed sporą publicznością!

foto/benefit-udzial-w-karaoke.jpg



Na koniec mała uwaga ;) Jak to w świecie marketingu i piaru bywa, również i powyższe filmiki są często podrasowane – występują w nich aktorzy, zaś sceny są reżyserowane. Mimo wszystko takie akcje odbywają się naprawdę, tyle tylko… że przegrani klienci, którym nie udało się wygrać nagród, nie zawsze zgadzają się na udział w filmie reklamowym.

(Ź) Samsung / Heineken / Benefit

Komentarze