IKO PKO Banku Polskiego – nowe płatności mobilne atakują rynek

foto/iko-pko-bp-mobilne-platnosci.jpgChoć PKO BP z innowacją się jakoś nie kojarzy, to widać, że ekipa zabrała się tam za robotę i chce wprowadzić nowy rodzaj płatności mobilnych zwanych IKO. Czy to się uda? Przy dużych budżetach i bazie klientów mają szansę, tym bardziej, że usługa wygląda bardzo ciekawie – pozwoli nam powoli zapomnieć o portfelu, kartach i gotówce – wystarczy smartfon ;)

Przygoda zaczyna się od ściągnięcia aplikacji mobilnych IKO z Google Play lub IKO z App Store (kolejne platformy wkrótce). Aplikację IKO należy aktywować w serwisie transakcyjnym iPKO, aby miała dostęp do środków ;)

foto/iko-pko-bp-mobilne-platnosci-1.jpg

No i teraz zobaczmy co IKO potrafi… podstawowe funkcje to:

* płatność telefonem za zakupy w sklepie – kod wygenerowany w aplikacji IKO (kod IKO) należy wpisać na terminalu płatniczym, a następnie jednym kliknięciem potwierdzić transakcję w aplikacji na telefonie;
* wypłata gotówki z bankomatu za pomocą telefonu, bez karty płatniczej – wystarczy wpisać w bankomacie kod IKO i odebrać pieniądze;
* przelew na numer telefonu – klienci mogą dokonywać przelewów, znając jedynie numer telefonu odbiorcy. Odbiorca otrzyma pieniądze zaraz po wysłaniu ich przez nadawcę;
* zakupy w Internecie – bez potrzeby logowania się do serwisu transakcyjnego, bez wpisywania danych z karty płatniczej. Klient wybiera w sklepie internetowym opcję „płacę z IKO” i wpisuje kod IKO;
* tworzenie czeków, które umożliwiają płacenie w sklepach lub wypłatę pieniędzy z bankomatu nawet bez posiadania przy sobie telefonu – transakcję potwierdza się dziewięciocyfrowym numerem czeku;
* w łatwy i szybki sposób można sprawdzić saldo rachunku bankowego i historię transakcji oraz wyszukiwać w najbliższej okolicy bankomaty i punkty handlowo-usługowe, w których można płacić telefonem.

foto/iko-pko-bp-mobilne-platnosci-2.jpg

Jak zapowiada PKO BP:

Wdrażana obecnie wersja aplikacji to dopiero początek możliwości rozwiązania PKO Banku Polskiego. Długofalowym celem biznesowym projektu jest stworzenie w oparciu o markę IKO nowego lokalnego standardu płatniczego. Będzie to możliwe dzięki otwarciu usługi na osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim poprzez udostępnienie im tzw. elektronicznej portmonetki (konto techniczne, które należy przed korzystaniem doładować środkami).

Nie może zabraknąć reklamówki z uśmiechniętymi klientami, tak więc voila!



Jeżeli pytasz o bezpieczeństwo całego rozwiązania to, PKO BP skonstruowało usługę nieco jak token w połączeniu z kartą debetową. Co dwie minuty generowany jest kod, którym potwierdzamy transakcje. Możemy ustawić sobie kod PIN, jako element weryfikujący kto odpala naszą aplikację w smartfonie.

Przy płatnościach do 20 zł, można zrezygnować z dodatkowego akceptowania transakcji poprzez dotykanie ekranu smartfona (przycisk Zatwierdź) – działa to więc podobnie jak karty zbliżeniowe.

Są też i pewne haczyki oferty – wypłaty z bankomatów działają obecnie tylko w maszynach własnych PKO BP, a liczba terminali, które sprzedadzą nam coś na kod, to ok. 5000 placówek w całym kraju (je tez obsługuje ten sam bank).

Płatności IKO można dokonywać w terminalach płatniczych m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Promod i CCC. Płatności online dokonasz w każdym sklepie internetowym obsługiwanym przez Dotpay – wystarczy wśród form płatności wybrać opcję „płacę z IKO”. Przy użyciu aplikacji IKO możesz również wypłacać pieniądze z bankomatów PKO Banku Polskiego.

Pełną informację o nowych płatnościach uzyskasz pod adresem:
www.pkobp.pl/iko-platnosci-mobilne/

(Ź) PKO BP

Komentarze