Koncerny motoryzacyjne choć powoli, to jednak szykują nowe rewolucyjne produkty, bo hybrydy i elektryczne pojazdy to w ofercie każdego salonu wkrótce będzie konieczność. Nic więc dziwnego, że Volkswagen też rzucił się w ten segment rynku. Na razie zaproponował coś super oszczędnego – model XL1, jako pilotażową produkcję 50 sztuk, które będą wykorzystywały silnik spalający uwaga: 0,9 l paliwa na 100 km!
Sztuczka polega jednak na tym, że jest to hybryda – początkowe 50 km, samochód jedzie na zasilaniu prądem, a ten ładujemy z gniazdka w garażu. Koszt podróży jest jednak niższy, niż bez hybrydowej jazdy. Nowy silnik ma trafić docelowo w ciągu dwóch lat do modelu Volkswagen UP! Cena całego rozwiązania nie jest jeszcze znana, można szacować tylko, że UP! z taką jednostką będzie kosztował w granicach 70.000 PLN za podstawową wersję (podobnie jak popularna już Toyota Yaris Hybrid) oraz jego zużycie paliwa (realne) wzrośnie do 2l na 100km – a to nadal niezły wynik ;)
Parametry techniczne Volkswagen XL1
* 3,98 m długości, 1,66 m szerokości, 1,15 m wysokości
* nadwozie wykonano z aluminium i włókien węglowych
* współczynnik oporu powietrza Cx 1,89 (bardzo niski jak na klasę auta!)
* hybrydowy układ napędowy
* dwucylindrowy wysokoprężny silnik TDI o pojemności 0,8 l – 48 KM
* 7-stopniowa, dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia DSG (napęd na koła tylne)
* silnik elektryczny o mocy 27 KM
* do 50 km wyłącznie na zasilaniu z akumulatorów
* waga 795 kg
* przyspieszenie do 100 km/h w 12,7 s
* prędkość maksymalna 160 km/h
* zbiornik paliwa na 10 l oleju napędowego
(Ź) jalopnik.com/this-is-volkswagens-crazy-awesome-261-mpg-car-328215660
Komentarze