Ostatnia w historii okładka drukowanego amerykańskiego Newsweek’a

foto/ostatni-drukowany-newsweek.jpgPo 80 latach wydawania papierowego tygodnika, zapadła decyzja, że będzie miał on tylko postać elektroniczną. To wielki eksperyment w dziejach prasy i oby udał się zgodnie z założeniami! Od 2013 roku Newsweeka będzie można poczytać tylko na tablecie / smartfonie / komputerze. Koniec z bieganiem do kiosku… no chyba, że tego elektronicznego. Tu bowiem wstajemy rano, i jednym dotknięciem palca pobieramy nowe wydanie.

Kto ma np. iPada, może sprawdzić jak to działa – pobierając w Kiosku App Store – aplikację Newsweeka, uzyskamy kilka najnowszych wydań za darmo w ramach okresu testowego.

Na okładce ostatniego Newsweeka pojawiło się tajemnicze hasło – #lastprintissue. Jest to tzw. hashtag (hasztag) znany z Twittera ;) Ma symbolizować nadejście nowej ery w zakresie dystrybucji informacji i dziennikarstwa. Kto wpisze ten tag w swojego tłita, bądź ustawi go do śledzenia, będzie mógł obserwować reakcje świata odnośnie „cyfryzacji prasy”.

foto/ostatni-drukowany-newsweek-1.jpg

Z pewnością świat będzie obserwował, jak projekt się rozwinie. Ostatnio zapadła decyzja o wyłączeniu pierwszego dziennika wydawanego wyłącznie na tablety „The Daily” – sprzedaż nie przyniosła oczekiwanych zysków i dziennik upadł. Wierzę, że z tygodnikiem i to sprawdzonym ;) ten eksperyment się uda!

Szkoda tylko, że odskocznia w postaci papierowego wydania i braku konieczności siedzenia przed ekranem – znika. Znów trzeba będzie uruchomić tablet i spędzać czas ze świecącymi diodami….

Z drugiej strony dystrybucja cyfrowa może być szansą na dotarcie do numerów archiwalnych i zagranicznych – czego typowy kiosk nie zapewnia. Do tego dochodzą multimedia i interaktywne reklamy, które zachęcają do „Kup teraz” ;)

(Ź) www.facebook.com/photo.php?fbid=10151367105061101

Komentarze