Fotokody ułatwiają podryw – naprawdę?

foto/fotokody-na-podryw.jpgPatrząc po marketingowych pomysłach z fotokodami, natykam się na kolejny przykład, który „ładnie wygląda” w filmowym case study. Oto aplikacja Bottle Message (prawie jak wiadomość w butelce), która powstała po to, aby ułatwiać podrywanie w barze i przy okazji… zwiększyć sprzedaż piwa. Do tego cała akcja miała nie wymagać angażowania mediów i dodatkowych wydatków na reklamę. I co? Udało się? Według filmiku tak.

Pomysł opiera się o specjalną etykietę, którą zawiesza się na szyjce butelki od piwa. Użytkownik pobiera najpierw aplikację do czatowania (stworzoną na potrzeby tej akcji), i skanuje kod na butelce, po czym wpisuje wiadomość powitalną. Jest ona skierowana do osoby, która mu się w barze podoba. Później kupuje nową butelkę piwa, używa na niej zawieszki, tyle, że odwraca ją na drugą stronę (tam jest fotokod zaproszenia). Tak przygotowany zestaw podaje już barman. Jeżeli wybranka / wybraniec zdecyduje się w to pobawić, skanuje kod i rozpoczyna czatowanie ;) Może być na początku anonimowo…



Źródło: QR

Komentarze