Google Zakupy – wyszukiwarka będzie też porównywarką cen

info/google-zakupy.jpgGoogle wkracza powoli w całkiem nową rolę – porównywarki cenowej. To spore zagrożenie dla lokalnych graczy, którzy zajmują się porównywaniem cen. W Polsce mamy m.in. Ceneo.pl, Nokaut.pl, Skapiec.pl – wkrótce może do tego grona dołączyć gigant wyszukiwania. A że większość ruchu porównywarki mają z Google, to gdy klient znajdzie odpowiedź w wyszukiwarce będzie trafiał wprost do sklepu – bez tak jak dziś, pomocy porównywarki.

Z tego co pokazano jako zapowiedź, wynika że nowa funkcja jest rozszerzeniem funkcjonalności Google AdWords – czyli systemu reklamowego. Sklepy mają promować produkty bezpośrednio w wyszukiwarce wraz z aktualnymi cenami. Klient zdecyduje co wybierze.

Wyniki wyszukiwania dla wraz z produktami mają wyglądać tak:

info/google-zakupy-1.jpg

Obecnie Google prowadzi testy w USA swojego nowego pomysłu i zaprasza do rejestracji w Merchant Center, które pozwala indeksować produkty w sklepach internetowych. Właściciel sklepu dodatkowo powinien wspierać sprzedaż kampaniami w Google AdWords. Wymogi wyszukiwarki są jedna spore – np. będzie weryfikował sklepy i ich jakość (działający już projekt Trusted Store), aby nie polecać byle kogo i nie narobić sobie złej opinii.



Jak widać, na rynku robi się coraz ciaśniej. Pytanie tylko, czy Google będzie w stanie tak dokładnie porównywać produkty jak nasze lokalne porównywarki, które mają przecież umowy ze sklepami, a dodatkowo są z nimi mocno zintegrowane.

Źródło: googlecommerce.blogspot.com / yt Google

Komentarze