Internetowe konkursy interaktywne są coraz bardziej skomplikowane

info/ikea-interaktywna-gra-yt.jpgWidać to szczególnie na dwóch przypadkach, które pojawiły się ostatnio w sieci. Jest to reklama interaktywna IKEA polegająca na odnajdywaniu przedmiotów oraz ucieczka z mapy Google zorganizowana przez Mercedesa. Zasady gry nie były aż tak proste, chociaż sporo osób zagrało w te konkursy. Widać jednak trend, że agencje interaktywne chcą angażować bardziej, ale tylko wytrwałych fanów marek ;)

info/ikea-interaktywna-gra-yt-duze.jpg

IKEA postawiła na konkurs z Youtube, w którym umieściła serię filmików. Trzeba było na nich odnaleźć ukryte przedmioty. Nie było to takie łatwe, bo w akcji „Catch The Swedish Light” przedmiot należało wybrać na podstawie jak najlepszego podświetlenia. Liczył się unikalny kod dla każdej klatki filmu. Najlepiej wyjaśni to załączony filmik…



Mercedes poszedł w bardziej filmową grę, opartą o mapę Googla. Mamy tu oczywiście wymyśloną całą historię, którą zatytułowano „Escape The Map”. Gra wydaje się z początku dziwna, ale ma sens… trzeba się tylko zagłębić i oczywiście poświęcić marce więcej czasu ;) A oto marketerom chodzi. Tu również najlepiej grę pokaże załączony filmik…

info/escapethemap-duze.jpg

Trudność gry jest w tym wypadku dość zrozumiała… do wygrania był przecież Mercedes C 63 AMG Coupe ;)



Grę można zobaczyć pod adresem www.escapethemap.co.uk

Źródło: IKEA / Mercedes

Komentarze