Kinect jako pomoc naukowa. Na przykładzie piaskownicy…

info/kinect-pomoc-naukowa.jpgTa wirtualna piaskownica, wydaje się elementem zabawy dla dzieci ;) Ale w rzeczywistości jest pomocą naukową. Symuluje bowiem zachowanie wody w terenie. Użytkownik wpływa na teren poprzez kopanie łopatką dołków i usypywaniu gór. Oprogramowanie i sensor Microsoft Kinect odpowiednio rozpoznaje zmiany w piaskownicy i nakłada poprzez projektor obraz mappingowy. Mamy w efekcie wrażenie, że woda naprawdę płynie, a kolory terenu zmieniają się jak na typowej mapie.



Pokazana zabawa z piaskiem, trafi docelowo do muzeum techniki, jako element interaktywnych atrakcji dla dzieci. Nauka poprzez zabawę to najlepszy sposób ;) Wirtualną piaskownicę przygotowała ekipa z UC Davis W.M. Keck Center for Active Visualization in the Earth Sciences.

Strona projektu dla dociekliwych to:
idav.ucdavis.edu/~okreylos/ResDev/SARndbox

Źródło: UC

Komentarze